Projektanställning på Barnfondens givarservice

Arbetsbeskrivning handläggare 75 %

Barnfondens givarservice har sitt fokus på att ge god service och givarvård till Barnfondens givare via telefon, brev och/eller e-post. Givarservice jobbar mycket med att få våra faddrar och givare att ge mer och att bevara sin lojalitet och förtroende till oss.  Vi har nyligen antagit en mer säljande approach i våra kontakter med våra faddrar och givare. För oss är det stort fokus på att behålla våra givare och faddrar.

Som handläggare i givarservice är du beredd att hantera ett antal olika administrativa ärenden. I din tjänst kommer du att främst ha ansvar för att handlägga ärenden i samband med byte av barn för utvald samarbetspartner. I detta arbete ingår systemuppdateringar, skicka information till faddrar om specifikt fadderbarn, besvara frågor i anknytning till fadderbarn som skrivs ut ur programmet, tilldela och skicka ut information om nya fadderbarn.

Vi vill att du ska vara flexibel och vid behov kunna bistå som back-upp på andra uppgifter inom teamet Givarservice.  Det kan till exempel handla om att hjälpa till vid utskick av olika slag, stödja annan handläggare som handlägger byte av barn från annan utvald samarbetspartner, få ansvar för ytterligare uppgift inom givarservice för att kunna stötta under andras frånvaro.

Ansvar och befogenhet:

För att bli en bra medarbetare i teamet behöver du:

  • Förstå, acceptera och dela Barnfondens vision, uppdrag och värderingar
  • Förstå, acceptera och arbeta mot Barnfondens mål
  • Vara uppdaterad och följa Barnfondens policys och rutiner
  • Att på bästa sätt bemöta faddrar och givare efter givna policys och rutiner

De egenskaper som vi söker är:

Du ska ha vana av administrativt arbete och att arbeta i CRM-miljö. Om du har tidigare erfarenhet av försäljning av olika slag är ett stort plus.  Vi vill att du är noggrann, metodisk och lösningsfokuserad. Du måste tycka om att jobba i ett team. Du behöver ha telefonvana och erfarenhet av att hantera svåra samtal, till exempel med missnöjda kunder. Du ska kunna sätta kunden i fokus i samtal och vara en god lyssnare. Vi ser också att du är social, positiv och glad och kan bidra till ett trevligt och glatt arbetsklimat.

Anställningen är till den 31 oktober 2019, med eventuell möjlighet till förlängning.

Sista ansökningsdag 2019-01-09

Vi ser fram emot din ansökan, som skickas digitalt till kristin.rosqvist@barnfonden.se

Om Barnfonden

Barnfonden är en barnfokuserad utvecklingsorganisation som grundades 1991 och som ingår i det internationella nätverket ChildFund Alliance. Barnfonden är politisk och religiöst obunden och tillsammans med sina samarbetspartners stödjer organisationen fler än 15 miljoner barn runt om i världen. Allt Barnfondens arbete utgår från barnet i fokus och verksamheten fokuserar på fyra områden som är tätt sammankopplade: utbildning, hälsa, försörjning och barns rätt till trygghet och skydd. Barnfonden har sitt kontor i centrala Malmö där ett engagerat och kompetent team om 15 medarbetare arbetar. För mer info, www.barnfonden.se